Posicionament web cat: com posicionar el teu web en el top de Catalunya

Vivim en l'era digital, una era en el qual l'art del posicionament web i de l'empresa en línia és el més important per a qualsevol negoci o marca que busqui destacar. Per això, és crucial entendre com posicionar una pàgina web i tots els elements que giren entorn del posicionament web a Catalunya. Continua llegint i descobreix com funciona el posicionament web cat i com pots aconseguir el més que cobejat top 1 en els resultats de cerca Anem a això!

Como posicionar tu web en cataluña

Perquè és tan important el posicionament web a Catalunya

El posicionament web és essencial en qualsevol lloc del món, però quan es tracta d'una empresa regional o una que apunta a una localitat en concret, es converteix en una cosa molt més important. Destacar en la zona en la qual comercialitzes el teu producte o servei és crucial si vols atreure al màxim de clients locals possible.

A Catalunya és àmpliament valorat el fet de fer costat al comerç local i a les empreses catalanes. Per això, donar-te a conèixer dins de les cerques de Google a Catalunya és una de les millors estratègies que pots emprar en el teu negoci.

No obstant això, aparèixer en els cercadors no bastarà per a guanyar-te al públic català, hauràs de transmetre autenticitat i la connexió local del teu negoci si de veritat vols conquistar als teus futurs clients. Un bon SEO a Catalunya t'ajudarà a transmetre els valors de la teva empresa a tots els usuaris que entrin a la teva pàgina web.

Quines són les tendències del màrqueting digital català

La paraula innovació i Catalunya sempre van la mà. Barcelona és una de les ciutats més rellevants quant a congressos de tecnologia i start-ups tecnològiques. Per tant, és fàcil imaginar que la població de Catalunya és realment entesa en el sector tecnològic.

Molts dels negocis locals d'aquesta regió, ja han fet el pas al negoci 2.0, per la qual cosa ja compten amb pàgines web i amb una certa repercussió en internet. Això ha provocat que els negocis que no evolucionen i es queden només en l'àmbit físic, s'estiguin quedant enrere enfront de la competència.

A més, el gran augment de negocis amb pàgines web ha provocat una gran competició per a arribar al top 1 dels cercadors. Pel que tenir coneixement sobre SEO o bé tenir comptar amb una agència de posicionament web a Catalunya s'ha convertit en una cosa indispensable.

Una gran tendència a la qual s'enfronta qualsevol negoci que vulgui posicionar-se en Google, és l'ús de les tecnologies mòbils. Actualment, el 64% de cerques que es fan en els cercadors provenen de dispositius mòbils, per la qual cosa si la teva pàgina web no compta amb format responsive o està mal optimitzada per a telèfons, tens un gran desavantatge enfront de la competència.

La importància del SEO a Catalunya per a la teva pàgina web

Com hem esmentat, vivim en l'era digital en la qual el posicionament web és crucial per a qualsevol negoci. No obstant això, no has de cometre l'error de pensar que és el mateix posicionar una web per a tota Espanya que per a fer-ho majoritàriament a Catalunya. La gran herència cultural i lingüística d'aquesta regió fa que hàgim de tenir en compte diferents aspectes a l'hora de planificar la nostra estratègia de posicionament web cat.

Diferències entre el SEO en català i el castellà

Com hem esmentat abans, hi ha certes diferencies ens el posicionament web en català i el castellà. Per això, et volem compartir una petita llista amb les principals diferències que has de tenir en compte per a assegurar un bon SEO a Catalunya:

  1. Paraules clau (keywords)nostra pàgina web a Catalunya hem d'analitzar la seva popularitat. Moltes persones cometen l'error de directament traduir les paraules clau del castellà al català, la qual cosa no és òptim tenint en compte que poden existir paraules més utilitzades pels catalans per a referir-se a un cert terme o per a fer una cerca. Deus escollir les millors keywords per al teu lloc web tenint en compte sempre que és un idioma diferent.
  2. Intenció de cerca: novament, el context cultural i lingüístic pot afectar a com els usuaris naveguen per la xarxa. Sempre s'ha de conèixer com un usuari local utilitza els cercadors per a satisfer les seves necessitats. Un bon SEO a Catalunya ha de conèixer com navega la població local i com pot aprofitar això per a posicionar una pàgina web a Catalunya.
  3. Competència: un gran avantatge que presenta el posicionament web en català enfront del castellà, és la seva focalització. El mercat espanyol és més dens, per la qual cosa és més difícil arribar al top de Google, no obstant això, el català és més centralitzat i per la qual cosa menys competit.
  4. Algorismes de cerca locals: els motors de cerca ajusten els seus algorismes en base de la regió i l'idioma amb la condició d'oferir els millors resultats als seus usuaris. Has de tenir en compte això si vols aprofitar-ho en favor del teu negoci.

La importància de la cultura lingüística en el posicionament web cat.

Un idioma representa molt més que només paraules. És el mitjà mitjançant el qual la cultura, la identitat i els valors poden expressar-se. Amb la qual cosa, traduir simplement el contingut de la teva pàgina web no és suficient per a arribar al públic de Catalunya. Sempre hauràs de tenir en compte els següents aspectes per a assegurar-te un bon contingut:

  1. Mostra el teu coneixement de la cultura catalana: com hem dit abans, no es tracta només d'un idioma, sinó de tota una gran cultura. Has de mostrar un contingut rellevant amb referències a la cultura catalana, festivitats i aspectes que en general denotin el teu coneixement sobre la regió.
  2. Selecciona un bon contingut gràfic: tota pàgina web a de comptar amb contingut multimèdia per a acompanyar al text i brindar a l'usuari més informació. Has de tractar d'utilitzar imatges que siguin fàcilment recognoscibles pels usuaris de Catalunya. L'ús d'imatges i vídeos populars a la regió ajudarà al fet que sigui un contingut més rellevant, i, per tant, a posicionar el teu web en els cercadors.
  3. Cuida l'adaptació lingüística: has d'utilitzar el vocabulari perfecte i assegurar-te que la paraula que has traduït no té una connotació diferent en català.
  4. Incentiva las reseñas locales: res brinda més confiança que el suport de la gent local. Tracta de treure profit a això i mostrar-los als nous usuaris la satisfacció dels teus anteriors clients.

Quines eines has d'usar per a posicionar el teu web a Catalunya

Les eines SEO són indispensables per al correcte manteniment i posicionament web de qualsevol empresa. Amb elles som capaços de veure les fallades que presenta un lloc web i de localitzar oportunitats per a ampliar el nostre terreny en internet. Aquí et presentem un llistat amb les principals eines que has d'usar si vols fer correctament el posicionament web cat.

Millors planificadors de paraules clau en català.

  • Google Keyword Planner: comencem aquesta llista amb una de les funcions més conegudes de Google Ads. El planificador de palabras clave de Google permet segmentar per idioma i regió, la qual cosa ens brinda informació d'allò més útil. Aquesta eina és una cosa indispensable si volem descobrir les millors keywords de Catalunya per al teu negoci.
  • SEMrush: aquesta eina és la favorita per molts especialistes SEO i no és per a menys. Ens permet fer cerques de paraules clau, analitzar a la competència i detectar noves oportunitats en el mercat en qualsevol idioma. Semrush compta amb un pla gratuït de 10 cerques al dia, per la qual cosa si estàs començant també pot ser útil per a tu.
  • Ubersuggest: aquesta eina compta amb una opció gratuïta que, encara que no sigui la més potent, et servirà per a donar-te una idea de les tendències i les cerques relacionades entorn d'una paraula clau. Quan parlem del posicionament web a Catalunya és una cosa realment útil, ja que ens pot ajudar a desxifrar la intenció i comportament de l'usuari.
  • Ahrefs: a més de descobrir noves paraules clau, aquesta eina és de gran utilitat a l'hora d'analitzar a la competència i les keywords per les quals apareixem en els cercadors. Ahrefs és una gran opció per a obtenir una visió detallada dels nostres enllaços i les keywords de la nostra estratègia SEO.

Qué debe tener una estrategia de posicionamiento web en Cataluña

Com qualsevol altra estratègia SEO, si volem aconseguir el top dels cercadors a Catalunya amb la nostra pàgina web, haurem de tenir en compte diversos factors. A continuació compartirem amb tu totes les claus a tenir en compte per a un correcte posicionament web.

SEO on page

El SEO on page fa referència a tots els canvis i millores que puguis aplicar directament en el teu situat web. Aquestes millores comprenen canvis favorables per a l'experiència de l'usuari i per als motors de cerca. Encara que hi ha molts factors a tenir en compte, els més bàsics són:

  • Meta etiquetes: has d'assegurar-te que tots els títols, descripcions i h1 siguin rellevants per a l'usuari i per a Google. Intenta sempre que puguis afegir la paraula clau d'aquesta pàgina en ells.
  • Imatges i text alternatiu: com hem esmentat abans, triar bones imatges és fonamental per al grat dels usuaris. Tanmateix, això no és suficient, ja que comptar amb un text alternatiu en les principals imatges serà crucial per a determinar un bon posicionament web a Catalunya.
  • Contingut de qualitat: més val la qualitat abans que la quantitat. Assegura't de crear contingut que resolgui el problema de l'usuari en el menor temps possible. A més, el contingut de la teva pàgina web haurà de ser clar i especifico amb la condició de guiar correctament a l'usuari per aquesta.

Link building amb empreses de Catalunya

Una de les bases del SEO és aconseguir que el màxim de webs parlin de nosaltres. Quan plantegem una estratègia de posicionament web hem de pensar que tipus d'enllaços ens convenen per a la nostra web. En aquest cas, l'enllaç ha de complir el màxim d'aquestes característiques:

  • Pertany a un mitjà local: en tractar-se d'una estratègia focalitzada a Catalunya, és lògic que hàgim de donar-li prioritat als esments que provinguin de webs d'aquesta regió. Aconseguir que diverses webs catalanes parlin de nosaltres ens donarà més visibilitat i ens augmentarà l'autoritat del nostre domini.
  • Donar prioritat a web amb bones mètriques: si parlarem amb mitjans perquè parlin de nosaltres, hem de procurar triar només els que tinguin unes bones mètriques. Si en cas contrari seleccionem dominis que van en caiguda, ens repercutirà negativament també a nosaltres. L'eina Ahrefs és realment útil per a aquesta tasca, amb ella podem analitzar en profunditat el mitjà amb el qual estem contactant.
  • Evita pàgines de compres d'enllaç: sempre és millor fer linkbuilding ètic, ja que Google penalitza a les pàgines que reben trànsit d'enllaços pagats. A més, com més natural sigui, més usuaris atraurà, per la qual cosa convé plantejar una bona estratègia per a això.

Contingut localitzat i no robotitzat

Encara que Google ha declarat que no penalitzés a les webs que utilitzin continguts elaborats per IA, sí que ho farà si el contingut no és rellevant. Encara que ChatGPT pot ser una eina útil, no hem d'usar-la en excés si volem realitzar un bon contingut. Aquesta eina ens pot proporcionar idees i fins i tot estructura, no obstant això, si no ho adaptem per a l'interès humà i per al públic objectiu (en aquest cas Catalunya), repercutirà negativament en el nostre posicionament web.

Correcta implementació del SEO local

El SEO local també afavoreix moltíssim al nostre posicionament web a Catalunya. A més d'ajudar el teu negoci a aparèixer el primer quan algú pròxim realitza una cerca la qual pot el teu producte o servei pot satisfer, també aportés més visibilitat al teu lloc web com a efecte secundari. Assegura't de fer una bona fitxa de negoci de Google i de ser constant en la teva activitat amb ella.

Optimització de web movile i de la velocitat de càrrega

Com hem esmentat el principi de l'article, el 64% de les cerques en internet provenen de dispositius mòbils. A més de que la teva pàgina sigui fàcilment visible des del mòbil, has d'assegurar-te que no trigui a carregar, perquè això espantés als usuaris i al mateix Google. Per a aquestes tasques, un especialista SEO a Catalunya és realment útil, en cas contrari t'enfrontaràs a un gran inconvenient amb la teva pàgina web. Pots comprovar el rendiment mòbil del teu web amb aquesta eines de Google, et compartim un article sobre com millorar el teu lloc web amb Pagespeed.

Que aconsellen els experts del posicionament web cat

Com a experts en el posicionament web de Catalunya, des de Posiciona’t volem compartir alguns dels successos que ens hem trobat al llarg de la nostra trajectòria amb els nostres clients:

Bones pràctiques que has d'adoptar per a posicionar-te en Google

  1. Coneix al teu públic: molt més allà que tan sols comprendre l'idioma, és crucial entendre la cultura, els valors i les necessitats dels usuaris catalans.
  2. Adapta't: en el posicionament web cat, és indispensable adaptar-se en funció de les noves tendències i els algorismes de Google.
  3. Crear contingut original: l'originalitat i el contingut creat pròpiament per a una regió és el que els usuaris qui veure. No et limitis només a traduir el teu vell contingut, crea alguna cosa que la gent vulgui veure.

Errors comuns a l'hora de posicionar una web a Catalunya

El camí cap a l'èxit d'una web és una cosa complicada, per això has d'assegurar-te de conèixer els errors més comuns per a així evitar-los. Els dos errors més comuns són:

  • Equivocar-te amb el context: amb això volem dir que has de parar esment a utilitzar les paraules adequada i a llegir bé la intenció de cerca de l'usuari. La millor manera d'assegurar una bona feina és contractar una agència de màrqueting digital a Catalunya.
  • Utilitzar imatges i referències culturals desencertades: no has d'utilitzar imatges genèriques o elements genèrics en el teu contingut i pàgina web. En el seu lloc, personalitza al màxim tot el contingut multimèdia perquè sigui més pròxim a l'audiència catalana.

Noves tendències del SEO a Catalunya

Noves tingues-la tecnologia avança a un ritme vertiginós, la qual cosa està creant cada vegada més tendències quant a l'ús d'internet. Pel que fa al SEO a Catalunya hem de destacar aquestes dues grans tendències del SEO a Catalunya

  • Cerques per veu: els assistents virtuals cada vegada s'estan normalitzant més. Les cerques per veu són capaces de resoldre'ns petits dubtes de manera molt ràpida. La creació de continguts fets específicament perquè es mostrin en aquesta mena de cerques ens ajuda a augmentar la visibilitat de la nostra pàgina web.
  • Augment de la importància del SEO local: la personalització i la localització són sens dubte una de les tendències amb més importància en els cercadors. Quan hem de buscar informació d'un lloc, acudim ràpidament a Google i llegim els seus ressenyes. Per això, comptar amb un bon SEO local és cada vegada més important de cara a l'usuari i del cercador.

Com mantenir-te en el top dels cercadors

Encara que sembli mentida, arribar al top de Google no és ni la meitat del camí. La veritable batalla comença des que arribem al primer resultat, perquè haurem de fer l'impossible per mantenir-nos en aquesta posició. Per a mantenir-te has de tenir en compte tres factors principals:

  1. Manteniu-vos al dia: la formació contínua és necessària en un sector tan canviant com és el SEO a Catalunya. Per això, has d'assegurar-te d'estar al dia amb les actualitzacions de Google i els cercadors principals.
  2. Adapta't al moment: és important deixar la nostra lògica a un costat i veure que diuen els usuaris. Analitzar correctament les dades i deixar de costat els nostres prejudicis ens ajuda a prendre les decisions més encertades en funció del panorama actual.
  3. Escolta als teus usuaris: Escolta als teus usuaris:el comportament dels teus usuaris és el millor indicador de si estàs prenent les millors decisions estratègiques. Monitorant el que fan les persones mentre naveguen pel teu lloc web t'ajudés a tenir un millor posicionament web a Catalunya.

Passos a seguir per a posicionar la teva pàgina web

En Posiciona’t, com a especialistes del posicionament web cat, hem desenvolupat una petita ruta a seguir a l'hora de crear una estratègia SEO:

  1. Auditoria del lloc web: el primer que hem de fer abans de pensar com posicionar una web, és veure al fet que ens enfrontem. Per això, el primer pas és realitzar una auditoria per a així descobrir tots els problemes als quals ens enfrontem.
  2. Recerca de competència: donar un cop d'ull a les estratègies que usen la nostra competència i veure com han aconseguit arribar al top dels cercadors ens ajudés a veure que accions estan donant resultat en aquest moment.
  3. Planificació de paraules clau: hem de seleccionar les paraules clau principals i secundàries del nostre lloc web i continguts. A més, és convenient fer una llista amb les cerques i preguntes usuals que es fan al costat de nostres keywords.
  4. Pla de continguts: una pàgina activa és una pàgina atractiva per als motors de cerca i per als usuaris. Assegura't de realitzar un pla de continguts que utilitzi correctament les teves paraules clau. A més, has de planejar com serà la malla interna del teu lloc web entorn d'aquests continguts.
  5. Creació de pla tècnic: una vegada tinguis tots aquests elements, arribo el moment de crear un pla estratègic per a millorar el SEO tècnic de la web i els seus derivats. Sense un pla tècnic ens movem a cegues entre una mar d'enllaços, per la qual cosa ens resultés difícil aconseguir posicionar-nos.
  6. Diagnòstic posterior: finalment, has de fer un seguiment de les teves accions. Has de mantenir un bon control sobre el que passa en el teu lloc web o en cas contrari no sabràs si estàs prenent bones o males decisions.

Posicionar una web a Catalunya és realment alguna cosa que necessita de professionals. Per això, si vols que el teu negoci tingui més visibilitat i aparèixer a la part alta de tots els cercadors, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres i demanar la teva assessoria gratuïta T'esperem!

Facebook
Twitter
LinkedIn
caCA